הקנית אותיות אינה משימה פשוטה, גם לילדים בהתפתחות תקינה. כשמדובר בילדים עם קשיי התפתחות המשימה נהפכת לאתגר, שהרבה שיטות כבר קמו עליה.
אנו לא מתיימרים להציג שיטה חדשה, רק לשתף באירוע שהיינו עדים לו.
על פי הדרכה שלנו, שושי הגננת פותחת כל שיעור בסרטון-שיר קצר הקשור לנושא השיעור ומרכז את הילדים ללמידה. את שיעור מוכנות לקריאה פותח שיר האותיות. וכך בכל יום נפתח כך השיעור, הילדים שמחים מאד להפגש שוב ושוב בשיר אהוב שמגדיר להם מה הולך לקרות - איזה שיעור מתחיל.
נגמרה שנת הלימודים והילדים עלו לכיתה אלף. בתחילת השנה עורכת מורת הקריאה מבדק לכל תלמיד להבין מה תפקודו ומה רמת ידיעותיו.
והנה הפתעה גדולה! מתברר שארי, שאינו מדבר(!) מכיר את כל שמות האותיות ומזהה אותן בקלות! מבירור עם הגננת מתברר כי שבשיעורי המוכנות לא למדו כלל את שמות האותיות אלא עסקו בנושאים אחרים של מודעות פונולוגית וכד', אז מהיכן מכיר ארי את האותיות? מהסרטון-שיר!